Õppimisel aitavad juhti teised juhid

Aili Kukumägi
Äripäev
03.02.2000
Alateadlikult olen kogu aeg eelistanud sellist õppevormi, kus õpitu saaks kiiresti siduda igapäevatööga, arvab Heidelberg Balticumi turundusdirektor Ragnar Vaga, kes käib töö kõrvalt ärijuhtimise kursustel uudse, aktiivõppe meetodi järgi.
Sellel õppeaastal kasutab Marketingi Instituut esimest korda aktiivõppe meetodit (action learning), mis rõhutab probleemist lähtuvat õppemetoodikat, kus koolitust saavad juhid lahendavad tegelikke probleeme tõelistes situatsioonides.
Ragnar Vaga nendib, et teooriat võib lugeda raamatust ka iseseisvalt, kuid parimad, elulisemad, kogemused saab ikka alati otse praktikuga suheldes.
Infol ei ole iseenesest väärtust, vaid väärtus seisneb selle info sobitamises praktikasse, selgitab Marketingi Instituudi direktor Endrik Randoja.
Aktiivõppe üks võtmesõna on tegelikkus. See tähendab, et on olemas tõeline probleem, tõeline juht, tõelised ajapiirangud ning sellega kaasnev tõeline vastutus.
Aktiivõppe meetodil käsitletavatele probleemidele ei ole ühte ja täielikku lahendust. Tõelist keskkonda silmas pidades otsitakse probleemile optimaalset lahendust.
Ragnar Vaga õpinguid toetav Heidelberg Balticumi tippjuhtkond soovis, et firma turundusdirektor lähtuks õppetöös firma tegelikust olukorrast.
Aktiivõppe protsessi võib vaadelda projektina, millel on kõrgeima juhtkonna tugi. Ilma selleta ei tundu tõelise probleemi lahendamine olulisena ja selleks puudub piisav motivatsioon.