Saksamaal toimub positiivse mõtlemisereklaamikampaania

Kampaania plakatitel on tujutõstjateks sellised kuulsused nagu Müncheni Bayerni kuulus väravavaht Oliver Kahn ja endine Ida-Saksa iluuisutamiskuulsus Katarina Witt.
Lisaks nendele võib tänaval olevatel posteritel ja ajalehes ilmuvatel reklaamidel näha ka Albert Einsteini ja Ludwig van Beethovenit.
«Sa oled Saksmaa ime, sest iga liblikas saab alguse kookonist. Mitte keegi pole ebaoluline ega tähtsusetu,» on kirjas plakatitel. Slogan jätkub, et «Kas arvad, et see on ebareaalne? Miks sa siis rõõmustad oma lemmikjalgpallimeeskonna võidu üle, kui sinu hääl pole üldse tähtis?»
Reklaamikampaania taga on Saksamaa suurimad reklaamikompaniid, kirjastused ja telekanalid. Paar nädalat üleval olnud kampaania suhtes jagunevad sakslaste selgelt kaheks. « See kampaania on kohutav, sest ma ei saa aru, mida sellega öelda tahetakse. Sa oled Saksamaa? Mida see lause tähendab?,» selgitas üks sakslanna telekanalile antud intervjuus.
Samas oli ka pooldavaid mõtteid. Üks vanem härrasmees aga kinnitas, et «sakslased vajavad pärast 18. septembri valimistest tekkinud segadustest ülesaamiseks midagi positiivset ning see kampaania suudab seda pakkuda. Mees lisas, et paljud sakslased on endale esitanud küsimuse, et millises suunas riik edasi liigub.
«Saksamaal on väga palju probleeme, alates rekordkõrgest töötute arvust, riigivõlgadest kuni valimiste tõttu tekkinud ummikuni. Me ei suuda ühe kampaaniaga olukorda muuta, kuid usume, et osa probleemidest võib kirjutada sakslaste mentaliteedi arvele,» ütles kampaania üks eestvedajatest Bernd Bauer.
Ta lisas, et sakslased näevad alati asju mitu korda tegelikkusest mustemana ning nende kampaania eesmärk on inimestele anda tõuke positiivsema mõtlemise suunas.
Positiivse mõtlemise kampaania kestab Saksmaal kuni aasta lõpuni.
30.09.2005 18:08
PM Online