Suvel pakutakse loovamaid koolitusi

Ketlin Priilinn
Äripäev
03.05.2006
Kui traditsiooniline koolituste kõrgaeg jääb siiski sügise- ja talveperioodi, siis paljud koolitusfirmad pakuvad võimalusi ka suviseks koolitamiseks.
Arenduskeskus Avar OÜ tegevjuhi Kaisa Orunuki sõnul tegeletakse suvekuudel firmaüritustel ja suvepäevadel töötubade korraldamisega. "See on võimalus pakkuda töötajatele või partneritele midagi loovat, huvitavat ja ühtlasi kasulikku," kinnitab Orunuk. "Teadmisi jagame alates esmaabist, jumestamisest, maalimisest, digifotograafiast, ristsõnade koostamisest kuni aianduse ja rallisõiduni. Valida saab korraga ka mitu töötuba."
Lisaks korraldatakse Orunuki sõnul ka meeskonnakoolituse laadseid ühistegemisi, mille käigus saab kolleege paremini tundma õppida ja üksikindiviide meeskonnaks kujundada. "Üks selline võimalus on militaarmatk, mida viiakse läbi Hiiumaal," ütleb Orunuk. "Kui eeldada, et õppida saab kolmel moel: kogudes, kogedes ja kogemata, siis võib öelda, et suvel keskendume eelkõige viimasele meetodile." Ta lisab, et ärikoolitusi südasuvel ei tehta.
"Eks see on inimestes kinnistunud, et klassiruumis koolitamine toimub 1. septembrist jaanipäevani," leiab Orunuk. "Suvel ja puhkehetkel tahaks proovida midagi uut ja põnevat, teist keskkonda, mille kaudu ühtlasi ka õppida."
Suvised koolitused on Orunuki arvates lõbusamad ning teadmised tulevad muuseas, mitte raske tööga. "Ühine maalikursus võib olla võrreldav näiteks naeruteraapia, stressi juhtimise koolituse või meeskonnatöö treeninguga," usub ta. "Lisaks jääb kolleegidega meeldivalt koosveedetud ajast seinale mitte lihtne tunnistus, vaid uhke isetehtud pilt, mis on täis koolituspäeva emotsioone."
Juuni ja august on alati aktiivsed koolituskuud olnud, aga juuli on rohkem puhkustekuu, mil tellitakse lühemaid väljasõiduga koolitusi.
Irene Teesalu, Helvetia Balti Partnerite OÜ projektijuht
Neile, kes usuvad, et firma raha tasub investeerida vaid traditsioonilisele õppimisele seminariruumis, on Orunuki sõnul siiski ilmselt mõnevõrra keeruline selgitada suvel läbi kogemuse ja kogemata ehk juhuslikult õppimise väärtust. "Kuid oma kogemusest võin väita, et osa meie klientidest on juba kergelt ülekoolitatud ja nad ootavadki midagi muud, erilist ja uudset, mida suvist ilma ära kasutades pakkuda saab," märgib ta.
Helvetia Balti Partnerite OÜ projektijuht Irene Teesalu räägib, et suvekuudeks pakutakse koolitusi, mida teistel perioodidel. "Juuni ja august on alati aktiivsed koolituskuud olnud, aga juuli on rohkem puhkustekuu, mil tellitakse lühemaid väljasõiduga koolitusi," selgitab ta. "Juulikuus me reeglina avalikke koolitusi ei korralda, aga muidu pole meie 12aastase tegevusaja jooksul olnud ühtegi suve, mil poleks koolitusi tehtud."
Teesalu usub, et suvisel koolitamisel mingeid miinuseid ei ole. "Muidugi sõltub koolitamiseks sobilik aeg ettevõtte tegevusalast, sest paljud alad on hooajalised," lisab ta. "Plussiks on paremad võimalused teha väljasõiduga koolitusi ja siduda neid näiteks ettevõtte suvepäevadega."
Vain & Partnerite konsultandi Urmas Purde sõnul teevad ka nende ettevõttes osad koolitajad suvistel kuudel koolitusi. "Siia kuuluvad näiteks mõned müügi- ja juhtimisalased koolitused," täpsustab ta.
Purde ütleb, et osadel firmadel on suvel madal hooaeg ning seega just parim aeg koolituste pidamiseks. "Näiteks mõni suusavarustuse maaletooja või mõni muu ettevõte, kel suvel vaiksem periood," ütleb ta. "Samas on näiteks ehitusfirmadel suvisel ajal just kõrghooaeg, nemad eelistavad seega sügisel ja talvel toimuvaid koolitusi." Purde lisab, et sageli soovitakse suvekoolitusi siduda ka firma väljasõitudega.