Kirjeldus
MILLE PUHUL?
Kui Sulle tundub, et Sinu meeskonnas oleks inimestel vaja õppida igapäevaelus vajalikke suhtlemisoskusi – aktiivne kuulamine, enesekehtestamine, enesejuhtimine; kuidas hakkama saada erinevate inimtüüpidega (nii klientide kui ka kolleegide näol); kuidas teise inimese vajadusi välja selgitada ja teda motiveerida; kuidas keerulistes suhtlemissituatsioonides võimalikult hästi hakkama saada; kuidas ennetada ja juhtida konfliktsituatsioone; kuidas juhtida enda emotsioone, siis oled õiges kohas.
Koolitus on praktilise suunitlusega, osalejad saavad kõiki tehnikaid ise praktikas omandada ja kinnistada ning kogeda kohest tagasisidet.
KASU
Osalejale
- saab teadlikumaks oma tavapärasest käitumistest ja selle mõjust teistele
- oskab ära tunda erinevaid suhtlemistasandeid
- on edasi arendanud oma suhtlemisoskusi
- saab teadlikumaks põhjustest, mis võivad teda viia konflikti ning õpib oma käitumist paremini juhtima
- on õppinud märkama, ennetama ja juhtima pingesituatsioone
- oskab toime tulla emotsioonidega ning oma suhtlusoskusi edasi arendada
Organisatsioonile
- investeerib olulistesse inimestesse ja nende suhtlemisoskuste paranemisse
- saab pingevabama õhkkonna ja efektiivsemad suhted
- saab pakkuda kvaliteetsemaid teenuseid oma klientidele
- tugevdab oma organisatsioonikultuuri
TEEMAD – vastavalt koolituse kestvusele ja vajadusele
- Suhtlemise alused – väärtused, hoiakud, uskumused. Minu väärtushierarhia välja selgitamine.
- Suhtlemistasandid, millist tasandit valida millises situatsioonis
- Heaks suhtlemiseks kasulikud hoiakud ja uskumused (R.Diltsi mudel)
- Baasilised suhtlemisoskused (T.Gordoni, E.Berne’i järgi) – aktiivne kuulamine, enesekehtestamine, võidan-võidan mõtteviis
- Erinevad suhtlemisstiilid: agressiivne, alistuv, kehtestav. Igaühe õigused ja kuidas nende teadvustamine võimaldab suhtlusstiili muuta.
- Kontakti etapid ja mõju
- Tajutüübid (läbi testi) ja mida erinevate tüüpidega suhtlemisel arvestada
- Kuidas teada oma vigu, kuidas need plussiks pöörata?
- Konfliktide ja pingete ennetamine minu elus ja töös
- Erimeelsuste tekkimine- põhjused, protsess, tulemus/tagajärg? Erinevate vajaduste ja huvide kokkupõrge – suhtlemise põhistrateegiad.
- Thomas-Killmani konfliktikäitumise test, minu konfliktikäitumise analüüs
- Konfliktide juhtimine, vahendamine
- Positiivne mõjustamine vs manipuleerimine suhetes
- Emotsionaalne intelligentsus ja sotsiaalne intelligentsus
- Kuidas erinevates suhtlusolukordades pingeid maandada ja enesekontrolli säilitada.
METOODIKA
- aktiivõppe meetodid
- grupiarutelud, ajurünnakud
- praktiliste situatsioonide lahendamine, simulatsioon
- erinevaid loovmeetodid
SIHTGRUPP
Kõik klienditeenindusega tegelevad meeskonnad/kollektiivid ja meeskonnad, mille liikmed vajavad suhtlemisoskusi paremaks koostööks.
AJALINE MAHT
Vastavalt vajadusele kas 1päev (8 ak/h), 1,5 päeva (12 ak/h) või 2 päeva (16 ak/h)
KEEL
Vastavalt vajadusele eesti keeles või inglise keeles
KOOLITAJAD
Õppekava nimetus: Suhtlemis- ja konfliktilahendusoskuste koolitus
Õppekavarühm: Isikuareng (090)
Õppe kogumaht: 8 – 16 ak/h
Sihtgrupp: Organisatsioonide/ettevõtete osakonnad/meeskonnad/kollektiivid
Õppe eesmärk:
- Omandada teadmisi ja kogemusi, kuidas toime tulla keerulistes suhtlemissituatsioonides
- Õppida, kuidas hakkama saada erinevate inimtüüpidega sh ründava, tugevates emotsioonides, süüdistava inimesega
- Õppida nii teeninduses kui müügis kui tavasuhtlemises vajalikke suhtlemisoskusi
- Õppida haldama enda emotsioone pingelistes olukordades
- Õppida jääma konfliktis rahulikuks
- Õppida, kuidas ennast rahumeelselt kehtestada
Õpiväljundid:
Osaleja:
- on teadlik erinevatest inimtüüpidest ja oskavad enda suhtlemist kohandada
- on teadlik rahumeelsetest enesekehtestamise vahenditest
- on teadlik iseenda eripäradest suhtlemisel
- on teadlik enda suhtlemist soodustavatest ja piiravatest uskumustest
- on enesekindlamad
- on saanud „töövahendeid“ oma emotsioonide haldamiseks
Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine koolituse toimumise ajal koolituse tellinud kollektiivi või koostööpartnerite hulka
Õppesisu:
- Heaks suhtlemiseks kasulikud hoiakud ja uskumused, proaktiivne mõtteviis, rollikaitse
- Tajutüüpide test - erinevad inimesed, erinevad arusaamad
- Suhtlemisbingo
- Enesejuhtimise alused - kuidas hoida oma tass täis kui sinu töö nõuab paju suhtlemist?
- Erinevad suhtlemisstiilid: agressiivne, alistuv, kehtestav.
- Baasilised suhtlemisoskused (T.Gordoni, E.Berne’i järgi) – aktiivne kuulamine, enesekehtestamine, võidan-võidan mõtteviis
- Kontakti etapid ja mõju
- Suhtlemistasandid, millist tasandit valida millises situatsioonis
- Kuidas keeruliste inimtüüpidega toime tulla.
- Kuidas erinevates kriitilistes suhtlusolukordades pingeid maandada ja enesekontrolli säilitada
Õppemeetodid:
- Aktiivõppe meetodid
- Grupiarutelud, ajurünnakud
- Videoanalüüs
- Praktiliste situatsioonide lahendamine, simulatsioon
- Erinevaid loovmeetodid
Koolituse läbimist kinnitav dokument: koolitusel osalenu saab koolitustõendi. Tõendi väljastamine lepitakse eelnevalt kokku koolituse tellijaga. Eelduseks on aktiivne osavõtt koolitusest.
Õpikeskkonna kirjeldus
Koolitus toimub tellija poolt valitud ruumides.
Õppematerjalid: Vastavalt koolituse mahule saab iga osaleja kaasa koolitusmaterjali (sh teooria, erinevad mudelid, lisalugemist jms). Koolitusel valminud materjalid saadame elektroonilisel kujul osalejatele järele.
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Diplomeeritud koolitaja-suhtlemistreener, erialase töökogemusega vähemalt 10 aastat.