Hansapank õpetab töötajaid õppefilmi abiga

Tiina Saar
Äripäev 29.03.2004
Konkursil “Parim personaliprojekt 2003” oli kolme äramärgitud töö hulgas Hansapanga õppefilm “Töötajate arendamine”, mis kinnistab firma väärtused ja parimad praktikad.
Edulugude kasutamine firma arendustegevuses pole uus nähtus – parimaid töötajaid võib tunnustada avalikult, riputades nende fotosid veebi või kirjutades neist firma siselehes. Eeskujuks toomine on igati tervitatav nii firma kultuuri kui ka juhtimise seisukohalt. Ometi pole sellisel viisil firma väärtuste ja parimate praktikate kinnistamisel interaktiivset loomu. Tublide näited ei sunni meid tingimata veel nendelt õppima.
2003. aasta personaliuuringu põhjal leidis Hansapank, et töötajate arendamise kompetents on üks juhtide olulisemaid arenguvajadusi. Nii sündiski otsus teha seda, jagades organisatsiooni parimaid praktikaid. Lisaks teoreetilistele seisukohtadele vajasid juhid tõestust, et arendamine on võimalik.
Eeltööna uuris Hansapank ettevõtte sees erinevaid juhi ja meeskonna koostöö näiteid, kus esiletoomist vääriv arenduslugu oleks toimunud. Kogemuste põhjal sündis intervjuu kava situatsioonidest, mida filmis käsitleda. Filmi eesmärk oli käsitleda töötaja arendamise olulisemaid etappe: tundmaõppimine, tagasisidestamine, õhkkonna loomine, tunnustamine, nõustamine, väljakutsete pakkumine, kaasamine, juhi teadlik roll meeskonnas.
Projekti käigus intervjueeris personalijuht nii töötajat kui ka juhti, et näidata, kuidas töötaja ennast arendamisprotsessis tundis ja kuidas see temale paistis. Kogu materjal monteeriti 23 minuti pikkuseks filmiks vaheldumisi slaididega, kus olulisemad teesid välja tuuakse.
Hansapanga õppefilmi kasutatakse nii uute juhtide koolitamisel, individuaalsel nõustamisel kui ka aastavestluse toetamisel. Sellise töövahendi loomisega kindlustatakse, et ettevõtte kogemuspõhine kapital ei lahku firmast koos töötajaga, vaid taaselustub uutes töötajates. Tulemuseks on juhtide meeskond, kes teab, mida neilt oodatakse. Täiendava positiivse laengu annab see firma kultuurile. Töötajad tunnetavad, et nende panust väärtustakse.
Õppefilmi üks olulisemaid tugevusi on emotsioonide edasiandmise võimalus. Hansapanga õppefilm teeb seda kõigiti. Kõiki arendamisteemade mõisteid illustreeritakse, näidates inimesi, kes nendesse ise innukalt usuvad.
·
protsessist saadav meeskonnatöö kogemus
·
firma kultuuri arengu soodustamine
·
parimate praktikate jäädvustamine ettevõtte sees
·
parimate tegijate tunnustamine
·
interaktiivse töövahendi loomine
·
väärtuste edasi andmise võimalus (nii et vastuvõtjal tekib ka emotsionaalne mulje)
Hindajate kommentaarid Hansapanga õppefilmile
·
teistmoodi lähenemine
·
firmasiseste parimate praktikate jagamine
·
kokkuhoid tööaja ja koolitaja aja ning koolituse organiseerimise kuludes
·
kaasakiskuv lähenemine koolituse rikastamiseks
·
võimalus tunnustada organisatsiooni parimaid
·
kvaliteetne teostus
·
leidlik lahendus õpetada “omade” näitel inimestele teenindus- ja juhtimiskultuuri (video + materjalid)
Allikas: Tiina Saar