Juht innustab alluvat liiga vähe
Triin Vihalemm
Äripäev 30.08.2000
Lisaks ettevõtte sisese info liikumisele ei ole töötajad rahul ka ülemusepoolse motiveerimisega, selgus Emori korraldatud Eesti ettevõtete töötajate rahulolu uuringust.
Vaid pooled küsitluses osalenud töötajatest leidsid, et ende ülemus on huvitatud töötajate arvamusest ning seisukohtadest.
Veelgi väiksem hulk küsitletutest oli seisukohal, et nende ülemus oskab töötajat innustada. Suhteliselt kriitiliselt hinnati ka ülemuste oskust vajaduse korral alluvale nõu anda ning neid juhendada.
Oluliseks motivaatoriks peavad töötajad tagasisidet tehtud töö osas. Tagasiside võib olla positiivne, konstruktiivne (millises valdkonnas on töötajal veel arenguruumi) ning tulevikku suunatud (mida oodatakse töötajalt edaspidi).
Töötajate ootused tööle ja motivatsioonitegurid on erinevatel inimestel erinevad. Väärtusorientatsioonide uuring näitab, et Eesti keskastme juhtide ja spetsialistide seas seostuvad erinevad ootused haridusega. Kõrgharidusega keskastme juhid-spetsialistid on altimad arvestama ühiseid mängureegleid ning soovivad end firmaga siduda pikemaajalises perspektiivis. Nende jaoks on olulisem kooskõla firma väärtusega, tunne, et tööandja neist hoolib. Juhul kui neile ootustele ei vastata, tekib võõrdumine ning langeb motivatsioon.
Kõrghariduseta juhid-spetsialistid suhtestavad end tööandjaga lühemas perspektiivis. Neile on olulisem palk, tulemuspreemiad jne. Firma maine tööandjana ja väline imago on nende jaoks karjääri planeerimisel vähem oluline.
EMOR viib üle-eestilist töötajate rahulolu uuringut läbi kaks korda aastas. Uuringu käigus mõõdetakse 25 väitena sõnastatud küsimuste abil töötajate suhtumist töö eri aspektidesse. Uuritakse rahulolu tööga ehk tunnet, kas inimest on õigesti rakendatud ja hinnatud, hinnangut otsesele ülemusele, suhtumist nii sisemisi kui ka välimisi motivaatoreid mõjutavaisse tegureisse jne.
Äripäev 30.08.2000
Lisaks ettevõtte sisese info liikumisele ei ole töötajad rahul ka ülemusepoolse motiveerimisega, selgus Emori korraldatud Eesti ettevõtete töötajate rahulolu uuringust.
Vaid pooled küsitluses osalenud töötajatest leidsid, et ende ülemus on huvitatud töötajate arvamusest ning seisukohtadest.
Veelgi väiksem hulk küsitletutest oli seisukohal, et nende ülemus oskab töötajat innustada. Suhteliselt kriitiliselt hinnati ka ülemuste oskust vajaduse korral alluvale nõu anda ning neid juhendada.
Oluliseks motivaatoriks peavad töötajad tagasisidet tehtud töö osas. Tagasiside võib olla positiivne, konstruktiivne (millises valdkonnas on töötajal veel arenguruumi) ning tulevikku suunatud (mida oodatakse töötajalt edaspidi).
Töötajate ootused tööle ja motivatsioonitegurid on erinevatel inimestel erinevad. Väärtusorientatsioonide uuring näitab, et Eesti keskastme juhtide ja spetsialistide seas seostuvad erinevad ootused haridusega. Kõrgharidusega keskastme juhid-spetsialistid on altimad arvestama ühiseid mängureegleid ning soovivad end firmaga siduda pikemaajalises perspektiivis. Nende jaoks on olulisem kooskõla firma väärtusega, tunne, et tööandja neist hoolib. Juhul kui neile ootustele ei vastata, tekib võõrdumine ning langeb motivatsioon.
Kõrghariduseta juhid-spetsialistid suhtestavad end tööandjaga lühemas perspektiivis. Neile on olulisem palk, tulemuspreemiad jne. Firma maine tööandjana ja väline imago on nende jaoks karjääri planeerimisel vähem oluline.
EMOR viib üle-eestilist töötajate rahulolu uuringut läbi kaks korda aastas. Uuringu käigus mõõdetakse 25 väitena sõnastatud küsimuste abil töötajate suhtumist töö eri aspektidesse. Uuritakse rahulolu tööga ehk tunnet, kas inimest on õigesti rakendatud ja hinnatud, hinnangut otsesele ülemusele, suhtumist nii sisemisi kui ka välimisi motivaatoreid mõjutavaisse tegureisse jne.
Kategooriad
-
Lugemist
- Blogi(31)
- Edutainment(7)
- Koolitamine(81)
- Aja juhtimine(14)
- Enesejuhtimine(30)
- EQ ja SQ(13)
- Loovus(20)
- Motivatsioon(54)
- Positiivsus(12)
- Stress(48)
- Suhtlemisoskused(10)
- Väärtused(5)
- Delegeerimine(11)
- Juhtimisoskused(132)
- Koosolekud(12)
- Probleemide lahendamine(15)
- Klienditeenindus(44)
- Meeskonnatöö(51)
- Organisatsioonikultuur(23)
- Varia(73)