Konfliktis sünnib edasiviiv otsus
Teeli Remmelg
Äripäev 27.03.2006
Sain sellest konfliktist suure õppetunni! Sellist lauset kuuleme tihti ka kaotaja poolelt, kes on läbi teinud mõne vastuolu kolleegi või partneriga.
Ometi ei taha keegi vabatahtlikult sattuda selleks teistega vastuollu. Pigem ollakse targad pärast halvast olukorrast väljatulekut ja püütakse eluga edasi minna - seekord tunduvalt targemana ja kogenenumana.
Samas öeldakse ka, et elu parimad otsused on tehtud konfliktiolukorras. Siis lihtsalt tuleb mugavustsoonist väljuda ja mõni otsus vastu võtta - olgu see siis töökohavahetus, oma firma loomine või ka abielulahutus. Tihti on aga sellele eelnenud aastatepikkune rahulolematus. Ja ometi leitakse olukorras, kus tugev väline tõuge puudub, harva endas jõudu uks väljastpoolt kinni lüüa.
Inimesed kipuvad kannatama ja taluma oma olukorda vaikides pikka aega, sest ebamugav on rääkida asjadest, mis võivad teist inimest solvata või konflikti tekitada. Parem on teha nii, nagu on alati tehtud. Sellega surutakse alla oma tegelikke soove ja unistusi ning tehakse asju, mida teised meilt eeldavad.
Kui siis lõpuks konflikt lahvatab, öeldakse üksteisele asju, mida on hiljem hulga raskem andestada. Kahjuks näitavad Eestis tehtud uuringud, et juhi ja töötaja konfliktid lõpevad tavaliselt töötaja lahkumisega. Vähe suudetakse isiklikku solvumist maha suruda ja leida lahendust, mis oleks ettevõtte seisukohalt kõige kasulikum.
Ehk paneb töötajate nappus juhte enam märkama konflikte juba algfaasis ja omalt poolt hakkama probleemile lahendust otsima enne, kui on liiga hilja. Öeldakse, et konflikt viib edasi.
Äripäev 27.03.2006
Sain sellest konfliktist suure õppetunni! Sellist lauset kuuleme tihti ka kaotaja poolelt, kes on läbi teinud mõne vastuolu kolleegi või partneriga.
Ometi ei taha keegi vabatahtlikult sattuda selleks teistega vastuollu. Pigem ollakse targad pärast halvast olukorrast väljatulekut ja püütakse eluga edasi minna - seekord tunduvalt targemana ja kogenenumana.
Samas öeldakse ka, et elu parimad otsused on tehtud konfliktiolukorras. Siis lihtsalt tuleb mugavustsoonist väljuda ja mõni otsus vastu võtta - olgu see siis töökohavahetus, oma firma loomine või ka abielulahutus. Tihti on aga sellele eelnenud aastatepikkune rahulolematus. Ja ometi leitakse olukorras, kus tugev väline tõuge puudub, harva endas jõudu uks väljastpoolt kinni lüüa.
Inimesed kipuvad kannatama ja taluma oma olukorda vaikides pikka aega, sest ebamugav on rääkida asjadest, mis võivad teist inimest solvata või konflikti tekitada. Parem on teha nii, nagu on alati tehtud. Sellega surutakse alla oma tegelikke soove ja unistusi ning tehakse asju, mida teised meilt eeldavad.
Kui siis lõpuks konflikt lahvatab, öeldakse üksteisele asju, mida on hiljem hulga raskem andestada. Kahjuks näitavad Eestis tehtud uuringud, et juhi ja töötaja konfliktid lõpevad tavaliselt töötaja lahkumisega. Vähe suudetakse isiklikku solvumist maha suruda ja leida lahendust, mis oleks ettevõtte seisukohalt kõige kasulikum.
Ehk paneb töötajate nappus juhte enam märkama konflikte juba algfaasis ja omalt poolt hakkama probleemile lahendust otsima enne, kui on liiga hilja. Öeldakse, et konflikt viib edasi.
Kategooriad
-
Lugemist
- Blogi(31)
- Edutainment(7)
- Koolitamine(81)
- Aja juhtimine(14)
- Enesejuhtimine(30)
- EQ ja SQ(13)
- Loovus(20)
- Motivatsioon(54)
- Positiivsus(12)
- Stress(48)
- Suhtlemisoskused(10)
- Väärtused(5)
- Delegeerimine(11)
- Juhtimisoskused(132)
- Koosolekud(12)
- Probleemide lahendamine(15)
- Klienditeenindus(44)
- Meeskonnatöö(51)
- Organisatsioonikultuur(23)
- Varia(73)