Kuidas jätta head esmamuljet?
Autor: Helle Laan
Allikas: www.bioneer.ee, 27. juuli 2009
Psühholoogid on kindlaks teinud, et inimene langetab seitsme kuni seitsmeteistkümne sekundi jooksul otsuse, kas talle uus tuttav meeldib või mitte. Niisiis, te ei saa teist võimalust esmamulje jätmiseks. Alljärgnevalt toome ära seitse vihjet, kuidas esmakohtumisel jätta kustumatu mulje.
Hoidke oma partner tähelepanu keskpunktis. Andke oma uuele tuttavale mõista, et tema juhib tegevust ja vestlust. Näidake, et oskate olla ka kõrvalseisja. Kui püüate ainult ise rambivalguses püsida, võite kaotada kõik: sõbrad, töö ja armastuse.
Olge hea kuulaja. Hea kuulamise oskused kuluvad alati marjaks ära. Hoidke vestluse käigus partneriga silmsidet. Andke oma
vestluspartnerile positiivset suusõnalist tagasisidet.
Nimetage oma uut kaaslast nimepidi. Kasutage vestluses oma uue tuttava nime ("Jaana, mulle meeldib, su ettepanek!"). Nii näitate, et olete algusest peale olnud vestlusest huvitatud ja nimed meelde jätnud. Samuti on oluline, et nii saate oma vestlusele anda märksa isiklikuma varjundi.
Olge naljatamisega ettevaatlik. Hoolimata soovist anda naljaga vestlusele vabam käik, katsuge hoiduda sarkastilistest ja iroonilistest märkustest. Kunagi ei tea võõraste tundlikkust, ebaõnnestunud nali võib igaveseks tekitada barjääri teie ja uute kaaslaste vahele.
Teil ei pea alati olema õigus. Loobuge vajadusest tõestada alati oma sõnade õigsust. Kokkupõrge inimesega, keda just kohtasite võib purustada sõprussilla veel enne, kui see tekkidagi jõudis, ja seda juba igaveseks. Oodake, kuni olete teineteisega mõnevõrra harjunud, enne kui esitate vestluspartnerile väljakutse.
Riietuge sobivalt. Välimus loeb! Nõudmised väljanägemisele muutuvad aja jooksul, kuid kindlasti ei muutu kunagi nõuded puhtale ja korrektsele väljanägemisele.
Teie sõna loeb. Inimese kõneviis reedab tema tõelise olemuse ja päritolu, võib-olla rohkemgi kui me soovime. Meie sõnad peegeldavad meie haridus- ja kultuuritaset, töökogemust. Palju määrab ka viis, k u i d a s
me räägime.
Allikas: www.bioneer.ee, 27. juuli 2009
Psühholoogid on kindlaks teinud, et inimene langetab seitsme kuni seitsmeteistkümne sekundi jooksul otsuse, kas talle uus tuttav meeldib või mitte. Niisiis, te ei saa teist võimalust esmamulje jätmiseks. Alljärgnevalt toome ära seitse vihjet, kuidas esmakohtumisel jätta kustumatu mulje.
Hoidke oma partner tähelepanu keskpunktis. Andke oma uuele tuttavale mõista, et tema juhib tegevust ja vestlust. Näidake, et oskate olla ka kõrvalseisja. Kui püüate ainult ise rambivalguses püsida, võite kaotada kõik: sõbrad, töö ja armastuse.
Olge hea kuulaja. Hea kuulamise oskused kuluvad alati marjaks ära. Hoidke vestluse käigus partneriga silmsidet. Andke oma
vestluspartnerile positiivset suusõnalist tagasisidet.
Nimetage oma uut kaaslast nimepidi. Kasutage vestluses oma uue tuttava nime ("Jaana, mulle meeldib, su ettepanek!"). Nii näitate, et olete algusest peale olnud vestlusest huvitatud ja nimed meelde jätnud. Samuti on oluline, et nii saate oma vestlusele anda märksa isiklikuma varjundi.
Olge naljatamisega ettevaatlik. Hoolimata soovist anda naljaga vestlusele vabam käik, katsuge hoiduda sarkastilistest ja iroonilistest märkustest. Kunagi ei tea võõraste tundlikkust, ebaõnnestunud nali võib igaveseks tekitada barjääri teie ja uute kaaslaste vahele.
Teil ei pea alati olema õigus. Loobuge vajadusest tõestada alati oma sõnade õigsust. Kokkupõrge inimesega, keda just kohtasite võib purustada sõprussilla veel enne, kui see tekkidagi jõudis, ja seda juba igaveseks. Oodake, kuni olete teineteisega mõnevõrra harjunud, enne kui esitate vestluspartnerile väljakutse.
Riietuge sobivalt. Välimus loeb! Nõudmised väljanägemisele muutuvad aja jooksul, kuid kindlasti ei muutu kunagi nõuded puhtale ja korrektsele väljanägemisele.
Teie sõna loeb. Inimese kõneviis reedab tema tõelise olemuse ja päritolu, võib-olla rohkemgi kui me soovime. Meie sõnad peegeldavad meie haridus- ja kultuuritaset, töökogemust. Palju määrab ka viis, k u i d a s
me räägime.
Kategooriad
-
Lugemist
- Blogi(31)
- Edutainment(7)
- Koolitamine(81)
- Aja juhtimine(14)
- Enesejuhtimine(30)
- EQ ja SQ(13)
- Loovus(20)
- Motivatsioon(54)
- Positiivsus(12)
- Stress(48)
- Suhtlemisoskused(10)
- Väärtused(5)
- Delegeerimine(11)
- Juhtimisoskused(132)
- Koosolekud(12)
- Probleemide lahendamine(15)
- Klienditeenindus(44)
- Meeskonnatöö(51)
- Organisatsioonikultuur(23)
- Varia(73)