Tuupimine ei ole õppimine

Omar Randal
Äripäev
30.10.2006
Õppimine on otseselt seotud distsipliini ja keskendumisega.
Keskenduma tuleb aga õppida. Samas tuleb olla vaba ja loominguline leidmaks endale parimaid meetodeid ja viise materjali omandamiseks.
Tihti on suur erinevus, kuidas inimene arvab, et ta õpib ja kuidas ta tegelikult õpib. Kui materjal on vaja omandada lühikeseks ajaks ja vaid hinde või diplomi saamiseks, võib kasutada tuupimist. Õppida nii, et meelde jääb verbaalne definitsioon või visuaalne joonis, kuid arusaamatuks jääb, mida sellega tegelikult öelda taheti.
Kehv müügimees
Selliste teadmistega õpilane on eksamil või oma ametis nagu kehv müügimees, kes on pähe õppinud auto tehnilise spetsifikatsiooni, kuid küsimusele, kas kliirens on määrdevaba, paljastab ta ennast kohe -vastused "ei" ja "jaa" on mõlemad valed.
Terminid selgeks
Õppematerjalist tuleb aru saada. Veelgi tähtsam on aga eeldus - terminite tundmine. Kui kasutate õpitu demonstreerimisel või inimestega suheldes sõnu, millede täpset tähendust te ei tea, siis saate karmavõla ja sünnite järgmises elus papagoina. Kasutatav terminoloogia ja tähistused peaksid olema selged või selgeks tehtud kohe, kui nad esinevad.
Kui materjal on läbi loetud, tuleb endalt küsida, kas ma olen kõigest esitatust aru saanud. Hea on püüda seda kellelegi teisele seletada, see toob välja, kas te ise põhiprintsiipidest olete aru saanud. Sõnade ja ka mõistete õppimisel võib uued sõnad ja mõisted kirjutada ühele poole papitükki ja teisele poole selle tõlke või selgituse. Käige terve pakk nii kaua läbi, kuni kõik tähendused on selged. Sama pakki saab kasutada paari päeva, paari nädala ja aasta pärast, et kontrollida, mis on meelde jäänud. Mälu tuleb ergastada süstemaatiliselt.
Määra õppimisvajadus
Konkurentsis püsimiseks on tarvis õppida ja ennast täiendada kogu aeg, kuna muutuvad tehnoloogiad, töökohad ja töö ise. Kõik see nõuab õppimist. Selleks tuleb mõõta koolitusvajadust - millist koolitust vajab. Hiljem tuleb mõõta ka toimunud koolituste kvaliteeti. Tähtis on selgitada, kas inimene mitte ainult sobib ametisse, vaid ka oskab ametit.